Friday 31 August 2007

The Good Old Days...

Was clearning up my storeroom & chance upon the old songs that I used to write in school. Some of them I've already forgotten which tune I've attached them to. Managed to remember some pieces & thought of sharing them & let you reminisce the goold old days...

The 2 pieces below share the same tune but they were written at different times. Tune: "一步一步来" by 梁文福

This was written in Sec School. I think you would know who you are ;p

十三岁我踏进来, 跟小学说 bye bye
进了中学才知道, 哎呀! 我是那么矮
先认识的朋友是 KT, J, AGY
后来才发现他们全都不是my type

上了学第八天后, 我认识个女孩
名字和我差不多,她的样子很可爱
后来给她取个名, 广东就叫 ‘乌龟’(Cantanese: wu guai)
她也跟我 fight 看谁的 PE shirt 最耐…(臭!)

Chorus:
后来我们变成 Africa 的 ‘黑鬼’ (Cantonese: hak guai)
因为整天打netball 给太阳晒
Sec 2 时我们开始走进了舞台
当时她演的那匹马实在帅!


This was written when I was in JC:

自从我到 NY 来,我开始就学坏
我 join 了 CL , 丽敏她就把我指出来
她的样貌 ah buay pai, 但个子有点矮
喜欢到处钩男生, aiyoh 真的是 not shy

日子久了才发现, 她其实很可爱
个子小,脸皮够厚,aiyoh 身材还不赖
见了她说一声 ‘hi’ 她却不理不睬
可是换了 Nicholas, 贾杰 的话,她会快快飞过来!

Chorus:
一见到丽敏以为她很好,很乖
可是她的思想却是那么歪
喜欢撒娇,摸来摸去, 象个小孩
难怪汇演的票卖的那么快!

No comments: